вівторок, 22 вересня 2020 р.

Організація роботи асистента учителя в інклюзивному класі

 дистанційний семінар 

Зареєстровані учасники входять у
 кімнату, натиснувши на посилання

Предметом семінару є діяльність асистента учителя в інклюзивному класі.

Мета семінар: сприяти опануванню учасниками нових знань, умінь, навичок для реалізації практичної діяльності  в закладах освіти з інклюзивним навчанням.

Основні завдання семінару:

1.    Познайомити учасників з нормативними документами щодо забезпечення діяльності асистента учителя.

2.    Опанувати практичні методи і прийоми діяльності асистента учителя під час уроку.

3.    Сформувати в учасників бажання опанувати нові методи і підходи роботи в умовах сучасної нової української школи.

Нормативне забезпечення проведення семінару:

Закон України «Про освіту»;

Концепція «Нова українська школа»;

Постанова КМУ від 10 липня 2019 р. № 636 "Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Див. за посиланням https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/;

Наказ МОН України від 08.06.2018р. №609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти»

Наказ МОН України від 23.04.2018р. №414 «Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти»

Професійні компетентності, які розвиваються на семінарі:

          загально-педагогічна компетентність (моделювання уроку в умовах інклюзивного навчання);

          психологічна компетентність(створення умов для соціалізації дитини з ООП і включення її в активну освітню діяльність в умовах інклюзивного класу);

          соціально-психологічна (соціальна значущість інклюзивної освіти).

Опис структури семінару.

Семінар розрахований на 24 години(0,8 кредити) і складається з трьох  модулів

Модуль 1. Нормативно-організаційне забезпечення діяльності асистента вчителя у класі з інклюзивним навчанням у світлі  концепції Нової української школи.

Мета модулю: Познайомити асистентів учителя з нормативно-правовими аспектами діяльності, вимогами до результатів їх роботи, основними положеннями концепції Нової української школи щодо організації інклюзивного освітнього процесу.

Модуль 2. Організаційно-педагогічні умови діяльності асистента вчителя і особливості їх діяльності, спрямованої на засвоєння  програмового матеріалу дітьми з особливими  освітніми потребами.

Мета модулю: Сформувати в учасників семінарупрактичне розуміння власної ролі в інклюзивному освітньому процесі, навички спільного викладання, методи налагодження ефективної співпраці і комунікації під час уроку, познайомити з методами підтримки учителя у роботі з усіма учнями класу і дітьми з особливими освітніми потребами різних нозологій у тому числі.

Модуль 3. Підсумковий

Мета модулю: підведення підсумків семінару.

На заключному етапі здійснюється презентація розроблених учасниками семінару дидактичних матеріалі, а також колективна рефлексія: чи виправдалися очікування від семінару.

Особливості організації проведення. Семінар має виключно практичну спрямованість: більшість обсягу навчального часу займають практичні та ігрові види роботи. Під час карантину з приводу пандемії корона вірусу тренінг проводиться у електронному віддаленому форматі із залученням синхронного зв’язку через систему Zoom.

Форми та методи організації освітньої діяльності. Використовуються фронтальні, групові та індивідуальні форми організації діяльності, ігрові технології, самостійна робота.

Матеріально-технічне забезпечення: компьютер, медіапроектор, фліпчарт, електронний ресурс обмеженого доступу з матеріалами тренінгу, допоміжні матеріали.

Форма підсумкового контролю: презентація розробленого дидактичного матеріалу до  уроку в інклюзивному класі.

Немає коментарів:

Дописати коментар